Burmistrz Miasta Czarna Woda ogłasza przetarg nieograniczony na:
Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
Numer ogłoszenia: 115868 – 2011; data zamieszczenia: 16.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Czarna Woda , ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, woj. pomorskie, tel. 058 5878855 w. 38, faks 058 5878801.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie:
ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,
ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej,
ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,
ubezpieczenia szyb od stłuczenia,
ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków,
ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń od wszystkich ryzyk,
ubezpieczeń komunikacyjnych,
w następujących jednostkach organizacyjnych:
1. Urząd Miejski w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda
2. Przedszkole Publiczne w Czarnej Wodzie, ul. Mostowa 2, 83-262 Czarna Woda
3. Zespół Szkół Publicznych w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 5, 83-262 Czarna Woda
4. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda
5. Miejska Biblioteka Publiczna w Czarnej Wodzie, ul. Starogardzka 13, 83-262 Czarna Woda
6. Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda
UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 3 do SIWZ – Program Ubezpieczenia
Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:
1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielał pełnomocnikowi Zamawiającego – Maximus Broker Sp. z o.o. informacji na temat bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca działający w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych posiadał statut, z którego wynika, że towarzystwo będzie ubezpieczało także osoby nie będące członkami towarzystwa. Zamawiający (jednostki Zamawiającego) będzie traktowany przez takiego Wykonawcę jako osoba nie będąca członkiem towarzystwa, a co za tym idzie nie będzie zobowiązany do udziału w pokrywaniu strat towarzystwa przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 44 ust. 2 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r., Nr 11, poz. 66 z późn. zm.).
3. Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
-
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
-
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy w przypadku: nabycia składników majątkowych w okresie pomiędzy zebraniem danych a rozpoczęciem okresu ubezpieczenia, nabycia składników majątkowych w okresie trwania umowy, przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej o kolejne 3 miesiące w przypadku nie wyłonienia wykonawcy w procedurze przetargowej na kolejny okres ubezpieczenia.
Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym, z uwzględnieniem okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis za każdy dzień.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 13.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od wykonawców wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
-
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności tj. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej.
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek wykonawca spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek wykonawca spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek wykonawca spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek wykonawca spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek wykonawca spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
-
1 – Cena – 85
-
2 – Zaakceptowanie klauzul dodatkowych – 15
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
– zmiany dotyczące terminów płatności, wysokości i liczby rat składki – w przypadku braku środków na zapłatę składek przez jednostki Zamawiającego w terminie przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia, bez dodatkowej zwyżki wysokości składki przy rozłożeniu jej na raty,
– zmiana wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia – w przypadku zmiany wartości majątku,
– zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego i ich formy prawnej – w przypadku powstania nowych jednostek, przekształcenia, wyodrębniania, połączenia lub likwidacji;
– rozszerzenie zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonawcy – w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nie przewidzianego wcześniej w specyfikacji,
– korzystne dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy;
– zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czarna-woda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Burmistrz Miasta
Arkadiusz Gliniecki
ZMIANA DO TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
DO POSTĘPOWANIA:
Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający zmienia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego” w sposób następujący:
W załączniku Nr 1/str 2 – wzór oferty wraz z wzorami oświadczeń – pod tekstem „Akceptujemy wszystkie klauzule obligatoryjne od nr 1 do 20 oraz następujące klauzule fakultatywne:” zamieszcza się poniższą tabelę.
Nr klauzuli |
Nazwa klauzuli |
TAK/NIE |
Uwagi |
21 |
Klauzula przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie |
8 pkt. |
|
22 |
Klauzula automatycznego wyrównania sumy ubezpieczenia |
10 pkt. |
|
23 |
Klauzula aktów terroryzmu |
5 pkt. |
|
24 |
Klauzula likwidacyjna dotycząca szkód powstałych w wyniku kradzieży oraz wandalizmu |
8 pkt. |
|
25 |
Klauzula uproszczonej procedury likwidacji szkody o wartości do 3000 zł |
8 pkt. |
|
26 |
Klauzula miejsca ubezpieczenia |
7 pkt. |
|
27 |
Klauzula zaliczki na poczet odszkodowania |
5 pkt. |
|
28 |
Klauzula usunięcia pozostałości po szkodzie |
5 pkt. |
|
29 |
Klauzula składowania |
5 pkt. |
|
30 |
Klauzula funduszu prewencyjnego |
10 pkt. |
|
31 |
Klauzula katastrofy budowlanej |
5 pkt. |
|
32 |
Klauzula zalaniowa |
8 pkt. |
|
33 |
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych |
8 pkt. |
|
34 |
Klauzula ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji |
8 pkt. |
|
35 |
Klauzula ubezpieczenia mienia będącego poza ewidencją |
5 pkt. |
|
36 |
Klauzula transportowania |
8 pkt. |
|
37 |
Klauzula zalania mienia przez wody gruntowe |
20 pkt. |
|
38 |
Klauzula zwiększenia limitu odpowiedzialności dla kosztów odtworzenia dokumentów |
8 pkt. |
|
39 |
Klauzula awarii instalacji lub urządzeń technologicznych |
10 pkt. |
|
40 |
Klauzula czystych strat finansowych |
10 pkt. |
|
41 |
Klauzula zwiększenia limitu odpowiedzialności dla przezornej sumy ubezpieczenia |
12 pkt. |
|
42 |
Klauzula zwiększenia limitu odpowiedzialności dla konsekwencji opadów śniegu |
12 pkt. |
|
43 |
Klauzula zniesienia limitów odpowiedzialności dla klauzul automatycznego pokrycia |
15 pkt. |
Zmiana treści SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
Powyższa zmiana jest wiążąca dla Wykonawców i należy ją uwzględnić przy sporządzaniu oferty.
Pozostałe zapisy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulegają zmianie.
Czarna Woda, dnia 18 maja 2011r.
Burmistrz Miasta
Arkadiusz Gliniecki
Czarna Woda, 19 maja 2011r.
ZP.271.1.2011
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
dot. postępowania na zadanie pn.:
„UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 18 maja br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie 1:
Proszę o wprowadzenie w odpowiedzialności cywilnej za drogi franszyzy redukcyjnej w wysokości 500,00 zł w każdej szkodzie.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie w odpowiedzialności cywilnej za drogi.
Pytanie 2:
Proszę o modyfikację zapisu w rozszerzeniu OC zarządcy dróg z:
„Zarządca drogi zobowiązuje się do usuwania zagrożeń, o których mowa wyżej w ciągu 7 dni od przyjętej i potwierdzonej na piśmie wiadomości o tych zagrożeniach, chyba że warunki atmosferyczne lub możliwości techniczne zarządcy drogi nie pozwalają na usunięcie tych zagrożeń”.
Na:
„Zarządca drogi zobowiązuje się do usuwania zagrożeń, o których mowa wyżej w ciągu 3 dni od przyjętej i potwierdzonej na piśmie wiadomości o tych zagrożeniach pod rygorem wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku stwierdzenia braku reakcji zarządcy dróg po 3 dniach od zgłoszenia roszczenia”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisu w rozszerzeniu OC zarządcy drogi.
Pytanie nr 3:
Prosimy o udzielenie informacji o przepisach wewnętrznych dotyczących:
a. częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów
wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg,
b.maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia,
c. sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (między innymi chodzi o zabezpieczanie dziur i stawienia znaków).
Odpowiedź na pytanie nr 3:
a) częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów
wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg wykonywana jest:
– na drogach gminnych "klasy L" 1 raz w miesiącu;
b) maksymalny czas reakcji do 24 godz. (do 2 godz. zwalczanie śliskości na drodze w okresie zimowym);
c) maksymalny czas reakcji do 24 godz. (do 2 godz. zwalczanie śliskości na drodze w okresie zimowym).
Pytanie nr 4:
W przypadku gdy bieżące usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zlecane podmiotom zewnętrznym, proszę o przedstawienie aktualnych polis OC tych podmiotów.
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający nie zleca usuwania zagrożeń na drogach podmiotom zewnętrznym.
Burmistrz Miasta
Czarna Woda