• Skip to main content
  • Przejdź do stopki
  • Przejdz do nawigacji

Czarna Woda - Urząd Miejski

Oficjalny Serwis Urzędu Miejskiego

  • Gmina
  • Urząd
  • Biznes
  • Turystyka
  • Projekty dofinansowane
  • Kontakt
Biuletyn Informacji PublicznejePuap2e-UrządMapa Gminy Czarna WodaPolski · English · Deutsch

ZP.PN.271.6.2017 Wyjaśnienie treści SIWZ i zmiana terminu składania ofert

17 maja 2017 by Anna Wegner

Udostępnij ten wpis.

  • Facebook
  • Tweeter
  • LinkedIn

Czarna Woda, dnia 17 maja 2017 r.

ZP.PN.271.6.2017

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego

na “ Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego ”.

 

W Y J A Ś N I E N I E

treści SIWZ

 

Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na “ Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego ”.

 

Zapytanie 1:

„Załącznik 4 – Istotne Postanowienia Umowy – część I Zamówienia:

Prosimy o usuniecie w § 14 ust. 2, 3 i 4.”

Odpowiedź :  Brak zgody Zamawiającego.

 

Zapytanie 2:

„Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW):

Prosimy o następującą zmianę zapisów dotyczących świadczeń w ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków:

z: „Suma ubezpieczenia – 10 000 zł (na osobę – 100 % uszczerbku na zdrowiu i śmierć)

na: „Suma ubezpieczenia – 10 000,00 zł na osobę

– w przypadku śmierci Ubezpieczonego –  świadczenie w wysokości 100% sumy ubezpieczenia;

– w przypadku 100 % uszczerbku na zdrowiu – świadczenie w wysokości 100% sumy ubezpieczenia;

– w przypadku uszczerbku na zdrowiu poniżej 100% – świadczenie w wysokości takiego procentu sumy ubezpieczenia, w jakim ubezpieczony doznał uszczerbku na zdrowiu”.

Odpowiedź :  Zamawiający wyraża zgodę.

 

Zapytanie 3:

„Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy,  podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?  Osoby wykonujące określone w pkt. 12 SIWZ czynności w zakresie realizacji zamówienia są zatrudnione przez agenta – pełnomocnika na podstawie umowy o pracę.”

Odpowiedź:, W opinii Zamawiającego wymóg zostanie spełniony, jeśli tylko osoby wykonujące określone w pkt. 12 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

 

Zapytanie 4:

Prosimy o potwierdzenie, że  zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń zdrowotnych oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.

Odpowiedź :  Zamawiający potwierdza.

 

Zapytanie 5:

Prosimy o potwierdzenie,  że ochrona wg punktu A e) odpowiedzialności cywilnej  obejmować będzie wyłącznie koszty  odtworzenia dokumentów.

Odpowiedź :   Jeśli tak stanowią OWU wykonawcy.

 

Zapytanie 6:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w ramach rozszerzenia zakresu ubezpieczenia o odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem stołówek lub żywieniem w ramach imprez okolicznościowych (zbiorowe żywienie) w tym szkody polegające na zarażeniu salmonellą, czerwonką lub inną chorobą przenoszoną drogą pokarmową (OC za produkt gastronomiczny) nie będzie obejmować szkód spowodowanych przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych oraz że nie chodzi o szkody objęte ubezpieczeniem obowiązkowym.

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza.

 

Zapytanie 7:

Odnośnie w/w rozszerzenia, prosimy o zmianę podlimitu na 300 000 zł.

Odpowiedź:  Wyrażamy zgodę.

 

Zapytanie 8:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez związanych ze  sportami motorowymi, motoro-wodnymi, lotniczymi, a także imprez, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.

Odpowiedź:  Potwierdzamy.

 

Zapytanie 9:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez obejmujących sporty ekstremalne, rozumiane jako sporty wysokiego ryzyka uprawiane w celu osiągnięcia maksymalnych wrażeń, związane z aktywnością fizyczną zagrażającą zdrowiu i życiu, do których zalicza się takie  dyscypliny jak np. żeglowanie ze spadochronem, jazda na nartach i snowboardzie poza wyznaczonymi trasami, nurkowanie z akwalungiem, wspinaczka wysokogórska i skalna, speleologia, skoki bungee, sporty uprawiane na rzekach górskich (rafting, canyoning, hydrospeed, kajakarstwo górskie), le parkur, kitesurfing.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 10:

Odnośnie szkód wyrządzonych podczas pokazów ogni sztucznych, prosimy o dodanie zapisu: pod warunkiem, że pokaz był organizowany przez firmę zawodowo trudniącą się organizacją pokazów.

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

 

Zapytanie 11:

Prosimy o potwierdzenie, że zakresu ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez wyłączone są szkody poniesione przez służby sanitarne, ratunkowe, porządkowe.

Odpowiedź: Zamawiający nie może potwierdzić.

 

Zapytanie 12:

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ubezpieczenia OC w pkt. A u) nie będą objęte szkody kradzieży mienia z pojazdu pracownika.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 13:

Prosimy o odpowiedz na pytania dotyczące dróg:

a) czy usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zlecane podmiotom zewnętrznym (jeśli tak to czy podmioty te mają polisy OC)

b) prosimy o informację o obowiązujących wewnętrznych przepisach dotyczących:

– częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów wpływających na     bezpieczeństwo użytkowników dróg

– maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia

– sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (m.in. chodzi o zabezpieczenie dziur i stawianie   znaków)

c) stan zarządzanych dróg

Odpowiedź:

a) nie,

b) brak wewnętrznych przepisów; kontrola dróg i reakcja za zagrożenia realizowane na bieżąco, zabezpieczenie zagrożeń taśmą ostrzegawczą i znakami informującymi,

c) stan dróg dobry.

 

Zapytanie 14:

Prosimy o akceptację franszyzy redukcyjnej dla szkód w związku z wydaniem błędnych decyzji administracyjnych  1.000 zł lub innej akceptowalnej oraz w OC dróg – 400 zł lub innej akceptowalnej.

Odpowiedź: Nie akceptujemy.

 

Zapytanie 15:

Prosimy o wyraźne przyporządkowanie szkód w wykazie (Zał. nr 6) do poszczególnych rodzajów ubezpieczenia oraz o podanie rezerw odszkodowawczych.

Odpowiedź: Wynika to z opisu szkody.

 

Zapytanie 16:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

W przypadku negatywnej odpowiedzi na powyższe, prosimy o szczegółowe informacje na temat składowiska odpadów – lokalizacja, otoczenie, wielkość, ilość i rodzaj przyjmowanych odpadów.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 17:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:  W załączniku nr 6 Tabela nr 2 pkt 6 poz. 12: Barak – budynek zbiorowego zamieszkania po pożarze: brak pozwolenia na użytkowanie.

 

Zapytanie 18:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami, w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:  Potwierdzamy

 

Zapytanie 19:

Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:

a) budynki wynajmowane w których prowadzona jest działalność stwarzająca zagrożenie wybuchu pożaru

Odpowiedź:  Nie zostały zgłoszone.

 

Zapytanie 20:

Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są   zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny

Odpowiedź:  Potwierdzamy.

 

Zapytanie 21:

Prosimy o informację na temat obecnie prowadzonych oraz planowanych przez Zamawiającego w okresie ubezpieczenia robót budowlano-montażowych wraz z informacją o ich wartości.

Odpowiedź:  Zaplanowano na bieżący rok budżetowy budowy, remonty i przebudowy chodników w ramach infrastruktury drogowej zgodnie z Planem udzielania zamówień publicznych zamieszczonym w BIP.

 

Zapytanie 22:

Prosimy o przeniesienie klauzuli nr 32 – przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie do klauzul fakultatywnych

Odpowiedź:  Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Zapytanie 23:

Prosimy o dodanie w ryzyku kradzieży  w tym w kradzieży zwykłej Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody powstałe w papierach wartościowych, wyrobach jubilerskich – mienia pracowniczego i uczniowskiego.

Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody.

 

Zapytanie 24:

Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne.

Odpowiedź: Nie dopuszcza.

 

Zapytanie 25:

Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość obejmuje zarówno Ubezpieczającego, jak i Ubezpieczonych – jednostki podległe.

Odpowiedź:  Tak.

 

Zapytanie 26:

Prosimy o potwierdzenie, że limity wskazane w niniejszej SIWZ zostały określone na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 27:

Prosimy o zgodę na zapis, że w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk zastosowanie będą miały wyłączenia OWU wybranego Wykonawcy.

Odpowiedź: Zastosowanie mają wyłączenia zawarte w katalogu znajdującym się w Programie Ubezpieczenia SIWZ.

 

Zapytanie 28:

W przypadku potwierdzenia na powyższe prosimy o zmianę zapisu:

„Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk /ALL RISKS/,  w którym ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, niespodziewane oraz niezależne od woli Ubezpieczonego szkody polegające na fizycznym uszkodzeniu, utracie lub zniszczeniu przedmiotu ubezpieczenia wskutek wystąpienia zdarzenia losowego, powodującego konieczność restytucji poprzez odbudowę, naprawę lub wymianę albo ponowny zakup tego mienia” na następujący:

„„Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk /ALL RISKS/,  w którym ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, niespodziewane oraz niezależne od woli Ubezpieczonego szkody polegające na fizycznym uszkodzeniu, utracie lub zniszczeniu przedmiotu ubezpieczenia wskutek wystąpienia zdarzenia losowego, powodującego konieczność restytucji poprzez odbudowę, naprawę lub wymianę albo ponowny zakup tego mienia z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w OWU Wykonawcy, chyba że dane ryzyko zostało wyraźnie włączone w niniejszej SIWZ.”

Odpowiedź:  Nie wyrażamy zgody.

 

Zapytanie 29:

Z uwagi na zapisy OWU Ubezpieczyciela, które nie określają limitów dla ryzyka kradzieży z włamaniem i rabunku prosimy o potwierdzenie, że do Umowy będą miały zastosowanie limity odpowiedzialności określone w SIWZ.

Odpowiedź:  Nie ponieważ zakres szerszy w OWU wykonawcy staje się częścią umowy.

 

Zapytanie 30:

Czy w okresie ostatnich 20 lat na terenach lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia lub w ich sąsiedztwie wystąpiła powódź lub podtopienia, proszę o ich dokładne wskazanie wraz z podaniem nazwy jednostki oraz adresu.

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź: Nie wystąpiły wymienione zdarzenia.

 

Zapytanie 31:

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk zastosowanie będą miały wyłączenia OWU wybranego Wykonawcy.

W przypadku potwierdzenia na powyższe prosimy o zmianę zapisu:

„Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia, powstałe w okresie i miejscu ubezpieczenia w następstwie zdarzenia losowego, w tym szkody powstałe wskutek:” na następujący:

„Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia, powstałe w okresie i miejscu ubezpieczenia w następstwie zdarzenia losowego z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w OWU Wykonawcy, chyba że dane ryzyko zostało wyraźnie włączone w niniejszej SIWZ, w tym szkody powstałe wskutek:”

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza i wyraża zgodę na modyfikację.

 

Zapytanie 32:

Prosimy o potwierdzenie, że klauzula katastrofy budowlanej nie dotyczy budynków przeznaczonych do rozbiórki.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 33:

Dla budynków wyłączonych z eksploatacji( pustostanów) prosimy o informacje;

– przyczyny ich wyłączenia,

– czy zostały wyłączone w nich wszelkiego rodzaju media, takie jak : woda, gaz, prąd, itd.

– czy wewnątrz budynków znajduje się jakiekolwiek mienie, jeśli tak to jakie?.

Wnioskujemy również  o zastosowanie dla nich  podstawowego zakresu ubezpieczenia (pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego)

Odpowiedź:. Zamawiający dokonuje zmiany treści załącznika nr 6 tabela budynki gdzie w miejscu wyłączony z eksploatacji powinien być tylko budynek Mickiewicza 14. Zmiana treści załącznika zostaje opublikowana w dodatkowej informacji.  Budynek Mickiewicza 14 został wyłączony ze względu na pożar części połaci dachowej spowodowany przez pracowników wykonawcy remontu dachu. W budynku zostały wyłączone media. Wewnątrz budynku brak mienia. Budynek jest zamknięty, pozostaje pod nadzorem pracowników MZGKiM w Czarnej Wodzie.  Dach został zabezpieczony. Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie podstawowego zakresu ubezpieczenia. Jednocześnie Zamawiający pomniejsza sumę ubezpieczenia budynku wyłączonego z eksploatacji.

 

Zapytanie 34:

Czy Zamawiający planuje w czasie  okresu ubezpieczenia wyłączyć z eksploatacji jakiekolwiek  budynki.  Jeśli tak,  to prosimy podać które i o jakiej wartości,

Odpowiedź: Nie.

 

Informacje dodatkowe:

Zmiana załącznika nr 6 do SIWZ: Tabela nr 2.

Powyższe korekty zapisów powodują przedłużenie terminu składania ofert do dnia 22.05.2017 r. do godz. 11:00.

 

Z up. Burmistrza

Łukasz Łangowski

 

Pliki do pobrania

Załącznik nr 6 - korekta tabeli budynki
Tytuł: Załącznik nr 6 - korekta tabeli budynki
Rozmiar: 59 KB

W kategorii:Archiwum

Footer

Czarna Woda - Herb

Adres:

Urząd Miejski w Czarnej Wodzie
83-262 Czarna Woda
ul. Mickiewicza 7

Godziny otwarcia

poniedziałki:
8:00 - 16:00
od wtorku do piątku:
7:15 - 15:15

Telefony (+48):

58 587 88 50
58 587 88 55
58 587 89 13
58 587 89 33

Napisz do nas:

Email: urzad@czarna-woda.pl
Fax: 58 587 88 01

Nr konta bankowego

BS SKÓRCZ 65 8342 0009 4003 2001 2000 0002

Urząd Miejski w Czarnej Wodzie · Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 · Deklaracja dostępności / Polityka prywatności · Strona archiwalna

    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
    • O Gminie
      • Aktualności
      • Informacje o gminie
      • Kalendarium Czarnej Wody
      • Biuletyn Informacyjny
      • Plan gminy
      • Kontakt
      • Zdjęcie satelitarne
      • Dla inwestorów
      • Przetargi
      • Podatki i opłaty lokalne
      • Jak załatwić sprawę?
      • Zamierzenia i plany
      • Środowisko
      • Inwestycje
      • Azbest
    • Projekty dofinansowane
      • BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO
      • POWER 2014-2020: „Pomorscy Partnerzy e-Rozwoju”
      • POPC: „Starogardzki Orange Światłowód”
      • RPO WP 2014-2020: „DOBRA EDUKACJA”
      • PROW 2014-2020
      • Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać”
    • Kultura
      • Imprezy kulturalne
      • Kalendarz Imprez Kultura
      • Biblioteka
      • Wystawa Przyrody
      • Wystawa – Ślady Historii
      • Galeria Ostoja
      • Chór „Cor Matris”
      • Klub Emerytów
    • Sport
      • Kalendarz Imprez Sport
      • KS WDA Czarna Woda
      • Koło PZW Czarna Woda
      • Kluby sportowe
      • Brydż
      • Siłownia
      • Basen
    • Turystyka
      • Kalendarz imprez
      • Szlaki wodne
      • Szlaki turystyczne
      • Oferta turystyczna
      • Noclegi
      • Zawody w grillowaniu
      • Wypożyczalnie kajaków
      • Rozkład jazdy PKP
      • Rozkład jazdy PKS
      • Odległości
    • Adresy
      • Adresy i telefony alarmowe
      • Adresy internetowe
      • Adresy lokalne
      • Wizytówki firm
      • Firmy i instytucje
      • Wyszukiwarka ofert pracy z regionu
      • Gastronomia
    • Fotogaleria
    • Spis rolny 2020