Czarna Woda, dnia 12 sierpnia 2015 r.
ZP.PN.271.3.2015
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
na budowę ciągu pieszo-jezdnego ul. Wiśniowej w Czarnej Wodzie
W Y J A Ś N I E N I E
treści SIWZ
Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę ciągu pieszo-jezdnego ul. Wiśniowej w Czarnej Wodzie”.
Pytanie 1: Czy Zamawiający potwierdza, że na jezdni należy ułożyć płyty żelbetowe wielootworowe 75x100x12,5 cm, a nie płyty betonowe ażurowe grub. 10 cm jak na rys. 3?
Odpowiedź : Jezdnia z płyt YOMB 75x100x12,5 cm.
Pytanie 2: Czy Zamawiający potwierdza, że na wjazdach należy ułożyć kostkę grub. 8 cm, a nie grub. 6 cm jak w poz. 14 przedmiaru robót?
Odpowiedź: Wjazdy z kostki betonowej 8 cm koloru czarnego.
Pytanie 3: Czy Zamawiający potwierdza, że na chodniku należy ułożyć kostkę koloru czerwonego, a nie czarnego jak w opisie technicznym pkt 7.4?
Odpowiedź: Chodnik z kostki betonowej 6 cm koloru czerwonego.
Pytanie 4: Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie na łukach dociętych krawężników i obrzeży prostych, zamiast łukowych?
Odpowiedź: Na łukach należy zastosować obrzeża i krawężniki łukowe.
Pytanie 5 i 6: Według obserwacji z wizji lokalnej Wykonawcy wynika, że istniejąca nawierzchnia ma grub. Poniżej 30 cm, a w wielu miejscach poniżej 20 cm, po wykorytowaniu pod płyty i podsypkę cem.-piask. (12,5+6 cm) istniejąca podbudowa będzie miała grubość znacznie poniżej 20 cm, a miejscami nie będzie jej wcale. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienie. Według obserwacji z wizji lokalnej Wykonawcy wynika, że pod częścią projektowanych wjazdów nie występuje istniejąca nawierzchnia utwardzona. W związku z rozbieżnościami, prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź: Przyjęte w przedmiarze korytowanie na całej szerokości chodnika i jezdni i na całej ich długości zgodnie z przyjętą „orientacyjną” niweletą drogi ma wyrównać prace z równomiernym rozłożeniem istniejącego podłoża , zbilansować płytsze korytowanie z koniecznością jego wbudowania – pkt. 7.3 i 7.4 opisu „wyrównanie nadwyżek i niedoborów”.
Pytanie 6: Pod jezdnią układanej nawierzchni z płyt Jomb ma buć układana podsypka cementowo – paskowa gr 6 cm (beton ok. 5 MPa), która wpłynie na brak odpływu wody z jezdni gruntu? Układany chodnik gr. 6 cm jest oddzielony od nawierzchni jezdni obrzeżem na tym samym poziomie co jezdnia, która wpłynie na ruch pojazdów po nawierzchni chodnika? Chodnik z kostki bet. gr. 6 cm z podbudową z podsypki cementowo – piaskowej gr. 6 cm jest bardzo słaby? Nasza firma uważa, że trzeba wprowadzić kilka zmian przy konstrukcji budowy nawierzchni jezdni i chodnika:
Jezdnia:
1. mechaniczne wykonanie koryta głębokość 20 cm – 2.515,5 m2,
2. mechaniczne profilowanie i zagęszczenie pod jezdnię – 2.340 m2,
3. wykonanie podbudowy z mieszanki tłucznia 0-31,5mm o gr. 12,5 cm – 2.340 m2,
4. ułożenie płyt Jomb gr. 12,5 cm z wypełnieniem otworów tłuczniem – 2.282,5 m2,
Krawężniki i obrzeża bez zmian.
Chodnik i wjazdy:
1. mechaniczne wykonanie koryta głębokość 20 cm – 1.078,2 m2,
2. ręczne profilowanie i zagęszczenie koryta (chodniki i wjazdy) – 741,5 m2,
3. wykonanie podbudowy z mieszanki tłucznia 0-31,5mm o gr. 12 cm – 741,5 m2,
4. podsypka cementowo – piaskowa gr. 5 cm – 741,5 m2,
5. ułożenie nawierzchni chodnika i wjazdów z kostki brukowej gr. 8 cm; chodnik koloru czerwonego – 697 m2 i wjazdy koloru czarnego – 44,5 m2.
Uważamy, że tak wykonana jezdnia i chodnik pozwolą na ruch pojazdów na całej jezdni o ewentualnie chodnika – razem szerokość 5 mb zgodnie z profilem poprzecznym z dokumentacji projektowej.
Odpowiedź: Założona technologia wykonywania drogi sprawdziła się na innych obiektach w gminie i gminach sąsiednich i nie należy jej zmieniać.
Burmistrz Czarnej Wody
Arkadiusz Gliniecki