Czarna Woda, dnia 3 sierpnia 2020 r.
ZP.PN.271.6.2020
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”
W Y J A Ś N I E N I E
treści SIWZ
Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”.
PYTANIE NR 1
SIWZ, Rozdział 3, pkt 3
Wykonawca prosi o potwierdzenie, że czynności w wyżej wymienionym punkcie nie dotyczą właścicieli lub współwłaścicieli wykonawcy.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający potwierdza.
PYTANIE NR 2
SIWZ, Rozdział 14, pkt 1
Czy broszury formatu A5 o których mowa w wyżej wymienionym punkcie mają być przygotowane w latach 2021, 2022, 2023 i 2024 jak kalendarzyki z harmonogramami? Wykonawca prosi o doprecyzowanie na czym ma polegać wspieranie gminy w prowadzeniu działań edukacyjnych poza wymienionymi w tym punkcie kryteriami (broszury, artykuły, kalendarzyki)?
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający potwierdza, iż broszury oraz kalendarzyki mają być przygotowane w w/w latach.
Wykonawca zobowiązany jest wskazać w złożonej ofercie, czy będzie w czasie realizacji zadania wspierał gminę w prowadzeniu działań edukacyjnych (tj. wymienione w Rozdziale 14 ust. 1 Kryterium II: Edukacja ekologicza (E) tiret 1-3: przygotowanie broszur, artykułów i komunikatów oraz kalendarzyków z harmonogramem).
PYTANIE NR 3
Załącznik nr 1 do SIWZ, II – Przedmiot zamówienia, pkt 5, ppkt 6
Wykonawca wnosi o wykreślenie tego punktu z uwagi na fakt, że w SIWZ, rozdział 5, pkt 4, ppkt 2f zamawiający wymaga, aby pojazdy wyposażone były w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych na temat położenia pojazdu i miejscach postojów, a także czujniki zapisujące informacje o miejscach wyładunku odpadów.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża na powyższe zgody, ponieważ raportowanie śladu GPS tras odbioru odpadów oraz odstępstw od nich ma nastąpić na każde wezwanie Zamawiającego, a nie cyklicznie.
PYTANIE NR 4
Załącznik nr 1 do SIWZ, III – Podstawowe dane dotyczące Gminy Czarna Woda, str. 4
Wykonawca prosi o podanie (oszacowanie) przez zamawiającego procentowego przyrostu nowych deklaracji w okresie trwania umowy w budownictwie jednorodzinnym i wielorodzinnym.
ODPOWIEDŹ:
Szacuje się, iż przez cały okres obowiązywania umowy w budownictwie jednorodzinnym przybędzie 24 nowych deklaracji, natomiast w budownictwie wielorodzinnym 10 nowych deklaracji.
PYTANIE NR 5
Załącznik nr 1 do SIWZ, V- Szczegółowy opis świadczenia usług, pkt 2, ppkt 2
Wykonawca prosi o wyjaśnienie czy odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe dotyczy tylko w ilościach zadeklarowanych w deklaracji czy wszystkich wytworzonych odpadów na wyżej wymienionych nieruchomościach?
ODPOWIEDŹ:
Dotyczy wszystkich wytworzonych odpadów komunalnych pięciu frakcji.
PYTANIE NR 6
Załącznik nr 1 do SIWZ, V – Szczegółowy opis świadczenia usług, Tabela 4 i Tabela 5
Wykonawca prosi o doprecyzowanie czy zużyte lub uszkodzone pojemniki będące własnością gminy wymieniane będą na nowe przez zamawiającego czy przez wykonawcę (dotyczy koszy ulicznych i pojemników na odpady komunalne)?
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający we własnym zakresie wymieni pojemniki na nowe.
PYTANIE NR 7
Załącznik nr 1 do SIWZ, V – Szczegółowy opis świadczenia usług, pkt 3, ppkt 2
Przedmiot umowy dotyczy nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. Czy zdaniem zamawiającego wykonawca ma wyposażyć obiekty gminne i miejsca publiczne w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych tak jak zapisano w tym punkcie tj. V.3.2) ? Jeżeli tak to prosimy o podanie ilości i rodzajów pojemników, ilości obiektów gminnych i ilości miejsc publicznych itp.
ODPOWIEDŹ:
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników do zbierania odpadów komunalnych w zabudowie wielolokalowej w ilości zgodnej z załącznikiem nr 1 do SIWZ Rozdział V ust. 3 pkt 2 tabela nr 5.
PYTANIE NR 8
Załącznik nr 1 do SIWZ, V – Szczegółowy opis świadczenia usług, pkt 6, ppkt 1 i załącznik nr 9 do SIWZ, paragraf 7, pkt 1.5)
Operatorem PSZOK jest Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych „Stary Las” sp. z o.o. Wykonawca nie będzie posiadał wiedzy o ilościach i rodzajach odpadów przyjętych w PSZOK. Prosimy o wykreślenie tego zapisu. Prosimy również o wykreślenie punktu dotyczącego miesięcznego przedstawiania w procentach ilości odzyskanych odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Czarna Woda. Wykonawca nie jest wstanie spełnić tego wymogu z uwagi na fakt, że RIPOK takie dane ma obowiązek podawać 1 raz na pól roku.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie zapisu.
PYTANIE NR 9
Załącznik nr 9 do SIWZ, paragraf 12, pkt 12
Wykonawca prosi o wyjaśnienie czy nieruchomości niezamieszkałe na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe będą składać deklarację określając ilość deklarowanych do odbioru odpadów? Jeżeli nie to prosimy o wykreślenie tego zapisu.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie zapisu.
PYTANIE NR 10
Załącznik nr 9 do SIWZ, paragraf 12, pkt 13 i pkt 14
Jaki system informatyczny zamawiający posiada oraz jakie dane należy do tego systemu wprowadzać?
ODPOWIEDŹ:
Zapisy w załączniku nr 9 do SIWZ, paragraf 12, pkt 13 i pkt 14 zostają wykreślone.
PYTANIE NR 11
Załącznik nr 9 do SIWZ, paragraf 12, pkt 15
Wykonawca wnosi, że niesprawne urządzenia w samochodach mogą wystąpić w trakcie wykonywania usługi w danym dniu dlatego prosimy o zmianę tego zapisu na „za każde rozpoczęcie realizowania odbioru i transportu odpadów pojazdem niespełniającym wymagań pod względem wyposażenia pojazdu w urządzenia i systemy określone w obowiązujących przepisach oraz SIWZ, bądź za każde rozpoczęcie realizacji usługi z niesprawnymi lub wyłączonymi urządzeniami/systemami – w wysokości 5.000,00 zł za każdy dzień, za każdy pojazd”. ODPOWIEDŹ:
Zamawiający wyraża zgodę.
PYTANIE NR 12
Załącznik nr 9 do SIWZ, paragraf 12, pkt 18
Wykonawca nie ma możliwości ustalenia właściciela nieruchomości (lokalu) w budownictwie wielorodzinnym w przypadku niewłaściwej segregacji. Prosimy o zmianę treści wyżej wymienionego punktu.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Burmistrz Czarnej Wody
Arkadiusz Gliniecki