Czarna Woda, dnia 16 lutego 2017 r.
ZP.PN.271.1.2017
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na Rozbudowę drogi gminnej – ul. Mickiewicza w miejscowości Czarna Woda wraz z budową sieci kanalizacji deszczowej oraz budową oświetlenia drogowego.
W Y J A Ś N I E N I E
treści SIWZ
Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Rozbudowę drogi gminnej – ul. Mickiewicza w miejscowości Czarna Woda wraz z budową sieci kanalizacji deszczowej oraz budową oświetlenia drogowego”.
Zapytanie 1:
„Do postępowania i zapytania w Regulacje prawne oświetlenia, które powinny być zastosowane przy wymianie oświetlenia zewnętrznego podane pytania poniżej do postępowania w Gmina Miejska Czarna Woda, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 058 5878855 w.38, e-mail urząd@czarna-woda.pl, faks 585878801 . Ogłoszenie nr 22899 z dnia 2017-02-09 r. Czarna Woda: Rozbudowa drogi gminnej – ul. Mickiewicza w miejscowości Czarna Woda wraz z budową sieci kanalizacji deszczowej oraz budową oświetlenia drogowego
W zakresie zagadnień specyficznych dla oświetlenia drogowego za podstawę opracowania
1) Przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, mogą być podstawą prawną do eliminowania bezprawnego zachowania, które dotyczą praw wyłącznych chronionych na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r.
Prawo własności intelektualnej i przemysłowej nią niniejszej Analizy służyły następujące akty prawne, rozporządzenia oraz Polskie, wynikający z art.4 ust.3 TUE oraz art. 7 Konstytucji RP, obowiązek respektowania zasad prawa unijnego przy wykonywaniu kompetencji przewidzianych dla niego w ustawy Prawa własności przemysłowej, z zakresu własności przemysłowej przez Trybunał Sprawiedliwości Unii E Normy: Ustawy
2) miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu – z kierunkami rozwoju gminy zawartymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
3) odpowiednim programem ochrony powietrza przyjętym na podstawie art. 91 ustawy z dnia 7 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska. Rozporządzenia:
4) Normy: PN-EN 13201 – Oświetlenie dróg, PN-EN 13201, PN-EN60698-1, PN-EN60598-2-3, PN-EN55015, PN-EN61547, PN-EN61000-3-2, PN-EN61000-3-3 wykonawcy powinni mieć wybór produktów z zachować przejrzystość postępowania o zachowaniu efektywności energetycznej.
Pomocniczo uwzględniono zapisy Strategii Tematycznej dla Środowiska Miejskiego, stanowiącej część europejskiej polityki w zakresie środowiska przyrodniczego na obszarach zurbanizowanych, stanowiącej część VI Programu Działań „Środowisko 2010:
5) Wymogi bezpieczeństwa:
Badania na zgodność z wymaganiami Ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów
– Zasadnicze wymagania dla sprzętu elektrycznego: Producent opiniowanych opraw oświetleniowych deklaruje zgodności z następującymi normami z zakresu bezpieczeństwa użytkowania: – EN 60598-1_EN 60598-2-1-EN 13201 na potrzeby i tereny PKP-PLK S.A Wojska Polskiego oraz innych organów Państwa dla terenów pod specjalnymi wymogami dotyczące oświetlenia w inwestycjach drogowych, wymian oświetlenia, a widzimy że kiedy nachodzą na siebie tereny wprowadza chaos i niepotrzebne napięcie wykonawców.
6) Nasza przyszłość, oraz ustawom o efektywności energetycznej i uwzględnieniem polityki klimatycznej z zachowaniem strategii niskoemisyjnej rozwoju.
- Oprawa legitymizuje się stopniem ochrony przed wnikaniem wody nie mniejszym niż IP66
- Korpus oprawy charakteryzuje się następującymi cechami:
jest wykonany z ciśnieniowego jednobryłowego odlewu aluminiowego o bardzo wysokiej odporności na korozję i jest malowany proszkowo na kolor wskazany przez zamawiającego, o umożliwia otwarcie oprawy i dostęp do panelu LED specjalnym kluczem zabezpieczającym.
Temperatura barwowa emitowanego światła 4000k (+/-100K) o Współczynnik oddawania barw RA większy lub równy 70 o Panel LED wyposażony w grupę soczewek kształtujących rozsył światła o charakterze drogowym. Każda dioda na panelu LED posiada indywidualny element optyczny o takiej samej charakterystyce.
7) układ redukcji ma umożliwiać płynną nastawę pięciu progów natężenia oświetlenia dla każdej doby w zakresie poziomu strumienia świetlnego jak i czasu, -układ redukcji ma umożliwiać regulację strumienia świetlnego w zakresie co najmniej od 100 -30% strumienia nominalnego
* Temperatura pracy w zakresie -40 + 40 stopni
* Efektywność świetlna w zakresie minimum 112 – 115 lm/W netto
8) Jako dodatkowe dokumenty w celu potwierdzenia, Że proponowane oprawy jak i układ świetlny spełniają powyższe parametry techniczno-użytkowe, należy wymagać dostarczenia:
– kart katalogowych opraw, – deklaracji zgodności CE,
– raportu z badań niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego (Raport z badań musi odnosić się do całej oprawy, a nie tylko do panelu LED jako źródła),
– certyfikatu potwierdzającego wykonanie oprawy zgodnie z normami europejskimi nadany przez niezależne laboratorium badawcze, posiadające akredytację na terenie Unii Europejskiej, np. certyfikat ENEC.
9) Ocena oferty koniecznie powinna zawierać punktacje nawet dla małych inwestycji:
cena ? 59%
Termin? 14
gwarancja 11%
Efektywność energetyczna ilość lumenów z 1W 16%”
Odpowiedź :
Zamawiający dopuści oprawy oświetleniowe typu LED spełniające następujące parametry: nominalny strumień świetlny minimalny 11600lm, średni pobór mocy maksymalnie 107W, oprawa dwukomorowa-osobna komora dla elektroniki i osobna dla źródła światła, szczelność komory optycznej oraz komory osprzętu – IP66, barwa światła: neutralna (3300-5300K), klasa ochronności elektrycznej: II, efektywność świetlna >=107lm/W, współczynnik oddawania barw Ra/CRI >=70.
Na etapie budowy Inspektor Nadzoru zweryfikuje spełnienie parametrów techniczno-użytkowych dla wszystkich zgłoszonych materiałów przez Wykonawcę, a w szczególności posiadanie kart katalogowych, deklaracji CE i innych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami dopuszczającymi wyroby do użytkowania.
Ze względu na charakter zamówienia Zamawiający nie dopuszcza zmiany punktowej oceny ofert pozostawiając jako kryterium wyboru oferty cenę oraz okres gwarancji.
Zapytanie 2:
„1) W dokumentacji projektowej zaproponowano wykonanie muru oporowego wraz z barierą sztywną typu U-11a. Brak pozycji kosztorysowej odnośnie barier. Czy Zamawiający zrezygnował z ustawienia barier czy należy kalkulować wykonanie bariery?
2) W pozycji kosztorysowej rozbiórkę ogrodzenia podano w „m2”. Do odtworzenia są jednak „mb”. Proszę o podanie prawidłowej jednostki obmiarowej.
3) Proszę o podanie danych technicznych oraz wymiarów ogrodzenia panelowego, bramy i furtki.
4) Proszę o załączenie projektu stałej organizacji ruchu lub zestawienia oznakowania pionowego.
5) Proszę o podanie technologii wykonania oznakowania poziomego i załączenie projektu oznakowania poziomego.
6) Brak pozycji kosztorysowej kalkulującej odtworzenie nawierzchni po robotach branży sanitarnej. Proszę o podanie technologii wykonania odtworzeń.
7) W dokumentacji projektowej zaprojektowano wyniesione przejścia dla pieszych ale brak pozycji kosztorysowych odnośnie wykonania. Proszę o podanie czy należy kalkulować wykonanie w/w przejść.”
Odpowiedź :
ad1) Zamawiający zgodnie z przedmiarem robót branży drogowej, stanowiącym załącznik do ogłoszenia o przetargu, rezygnuje z wykonania bariery sztywnej typu U-11a. W miejscu planowanej bariery należy wykonać ogrodzenie panelowe zgodnie z pozycją 52, 53 oraz 54 przedmiaru robót o następujących parametrach: przetłoczenia typu 3V, wysokość paneli nie mniejsza niż 1,6, wymiar oczka nie większy niż 50mmx200mm, średnica drutu 5mm, technologia cynkowanie plus malowanie proszkowe, podmurówka betonowa o wysokości nie mniejszej niż 25cm, łącznik podmurówki nie niższy niż 0,8m, brama oraz furtka wypełniona panelem.
ad2) Wykonawca w pozycji 7 przedmiaru wyceni rozbiórkę ogrodzenia w jednostce obmiarowej – mb.
ad3) Zgodnie z odpowiedzią w pkt. ad1).
ad4) W załączeniu projekt organizacji ruchu.
ad5) Zgodnie z odpowiedzią w pkt. ad4).
ad6) Wykonawca wyceni oraz ujmie w ofercie odtworzenie istniejącej nawierzchni wraz z konstrukcją po robotach branży sanitarnej. Do wyceny należy przyjąć następujący przekrój konstrukcyjny: wymiana gruntu zgodnie z projektem branży sanitarnej, podbudowa z MKŁ0/31,5mm 25cm , warstwa wiążąca 6cm, warstwa ścieralna 4cm.
ad7) Wykonawca wyceni oraz ujmie w ofercie wykonanie wyniesionych przejść dla pieszych w ilości 2szt. zgodnie z zamieszczonym PZT. Konstrukcja, jak dla skrzyżowań oraz zjazdów publicznych zgodnie z opisem technicznym branży drogowej – pkt 8, kolor kostki: wyspa czerwona, pasy – szare.
Zapytanie 3:
„Czy zamawiający dopuści zastosowanie w inwestycji słupa oświetleniowego z kompozytu, produkowanego i dopuszczonego do stosowania zgodnie z normą PN-EN 40-7.
Zalety słupów kompozytowych:
- słupy nie korodują, nie wymagają konserwacji i malowania,
- słupy i drzwiczki nie mają wartości złomowej – ograniczone ryzyko dostępu do instalacji pod napięciem,
- słup kompozytowy jest izolatorem – ograniczone niebezpieczeństwo porażenia prądem,
- słupy dostępne w wielu kolorach,
- słupy kompozytowe wykazują się dużym współczynnikiem bezpieczeństwa biernego w sytuacji kolizji samochodu ze słupem – zdecydowanie zmniejszają jej skutki. Zgodnie z rozporządzeniem Instytutu Badawczego Dróg i Mostów od 1. stycznia 2015r. wszystkie słupy oświetleniowe przeznaczone do stosowania przy drogach publicznych będą musiały spełniać wymagania bezpieczeństwa biernego przy uderzeniu pojazdu wg normy PN-EN 12767. Słupy oświetleniowe nie spełniające tych wymagań będzie można nadal stosować na tego typu drogach, pod warunkiem zastosowania stałych barier ochronnych, spełniających wymagania powyższej normy, co zdecydowanie wpłynie na zwiększenie kosztów inwestycji
Więcej szczegółów znajdą Państwo na stronie internetowej www.slupydrogowe.eu.”
Odpowiedź :
Zamawiający wymaga aby zastosować słupy stalowe o parametrach podanych w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do ogłoszenia o przetargu.
Zapytanie 4:
„1) Czy do oferty należy załączyć kosztorys ofertowy?
2) Proszę o potwierdzenie, że odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wykaz robót oraz wykaz osób należy złożyć dopiero na wezwanie Zamawiającego.”
Odpowiedź :
ad1) Zamawiający nie wymaga załączenia kosztorysu ofertowego do oferty.
ad2) Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu i innych wymagań Zamawiającego należy dołączyć do składanej oferty.
Burmistrz Czarnej Wody
Arkadiusz Gliniecki