Na terenie Gminy Czarna Woda realizowany jest “Program usuwania wyrobów zawierających azbest”. W 2015r. z terenu naszej gminy usunięto 832,80 m² płyt azbestowo-cementowych (tzw. eternit). Powstały odpad, w ilości 10,739 tony, trafił na uprawnione składowiska odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
Usuwanie wyrobów azbestowych objęte było dofinansowaniem na podstawie umowy dotacji nr WFOŚ/D/I-16/241/2015/AZBEST-2015 zawartej pomiędzy naszą gminą a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Przyznana dotacja wynosi 7104,00zł. W kwocie 4178,00zł pochodzi z Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pn. "Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2 – Usuwanie wyrobów zawierających azbest". Natomiast w kwocie 2926,00zł pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Dotacja stanowi 84,99% kosztów kwalifikowanych zadania.