Na terenie Gminy Czarna Woda realizowany jest „Program usuwania wyrobów zawierających azbest”. W 2016r. z terenu trzech nieruchomości zlokalizowanych w obrębie naszej gminy usunięto 670 m2 płyt azbestowo-cementowych (tzw. eternit). Powstały odpad, w ilości 7,58 tony, trafił na uprawnione składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Usuwanie wyrobów zawierających azbest objęte było dofinasowaniem na podstawie umowy dotacji nr WFOŚ/D/I-16/126/AZBEST -2016 zawartej pomiędzy nasza gminą a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 6064,00 zł. Przyznana dotacja wynosi 5153,79zł. Dofinansowanie pochodzi z Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pn.” Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2) – Usuwanie wyrobów zawierających azbest” oraz „SYSTEM – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚ i GW. Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Dotacja stanowi 84,99% kosztów kwalifikowanych zadania.
Więcej informacji na temat programu usuwania azbestu znajduje się pod adresem: http://www.czarna-woda.pl/azbest/