1 sierpnia na Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku zaprezentowało się Kociewie. Od godziny 13 do godziny 18 na Targu Węglowym, jego scenie i okolicach Gdańszczanie oraz turyści mogli przeżyć „Unikaty z Kociewia”.
Istotną częścią wydarzeń, w tamtym miejscu pod estradą i biesiadnym namiotem, ale i na Długiej, Długim Targu, wokół Neptuna, na Mariackiej i „pchlim targu” była Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE.
Przez pełne 5 godzin promującej nasz region imprezy LOT KOCIEWIE przejął nas siebie ciężar marketingu turystycznego.
W stacjonarnym punkcie IT (bo było też kilkanaście mobilnych… ale o tym za chwilę) można było zasięgnąć wyczerpujących informacji, otrzymać mapkę lub zakupić interesujące kociewskie pozycję książkowe, które LOT KOCIEWIE uzyskała w porozumieniu z najważniejszymi wydawnictwami.
Tuż poza bazą, na skrzyżowaniu „pieszych szlaków spacerowych” turyści mogli pobrać publikacje reklamowe z wypełnionych po brzegi LOT-owskich stojaków.
LOT KOCIEWIE postarała się, aby nikt z jarmarcznych gości nie uniknął spotkania
z Kociewiem – nie unikalność, ale UNIKATOWOŚĆ! Na tę wyjątkową okazję LOT KOCIEWIE przygotowała coś specjalnego. Swą premierę miało podwójnie gorąca, nietuzinkowa ulotka
w meganakładzie.
„Unique Menu, chilli Unikatowy jadłospis Kociewia” to niezwykły w treści i formie informator o tym, co u nas NAJ. Za pomocą kulinarnych słownictwa i grafiki LOT KOCIEWIE najpierw zaskoczyła odbiorców, a potem na dłużej przykuwała ich uwagę. Naprawdę Uniqatowa rzecz, na Unikatowe popołudnie. Ci, do których rąk trafiła wersja mini, przy stanowisku dowodzenia mogli obejrzeć Uniqatowy eksponat – wersje maxi „kociewskiej karty dań”.
1 sierpnia skosztowało „kociewskiego menu” kilka tysięcy osób. Nie tylko na Targu Węglowym, ale na terenie całego Jarmarku Dominikańskiego wręczone zostały blisko 4 tysiące nowych ulotek. Do tego LOT KOCIEWIE dołączyła 1 000 folderów „Kociewie zaprasza” i 800 sztuk „Biletów na Kociewie”.
Kto wręczał? Cała czwórka stałej obsługi biura oraz pełna 11-osobowa drużyna wspaniałych wolontariuszy zaproszonych do współpracy przez LOT KOCIEWIE. Wspólnie całymi sobą i tym, co na sobie (LOT KOCIEWIE przygotowała również unikatowe, z dala rozpoznawalne koszulki) przez cały czas i wszędzie, gdzie się dało, odpowiadali na pytania dotyczące Kociewia.
„Unique menu”, bo Kociewie jest wyjątkowe.
„OdpowIadam za Kociewie” – pierwsze „i” wielką literą, na niebiesko i w kwadracie na koszulkach, bo to powszechnie znany na całym świecie znak Informacji Turystycznej.
„Odpowiadam”, bo udzielam informacji, a jednocześnie czuję się Kociewiakiem!
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej