We wtorek 15 czerwca w siedzibie urzędu miejskiego odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP PLK, projektantów i burmistrza ze współpracownikami dotyczące wstępnego projektu pod nazwą ,, Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i liniach stycznych oraz chojnickim węźle kolejowym”. Prace te wchodzą w zakres rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej – TEN-T.
W wyniku zakończonej w 2013 r. rewizji wytycznych dla sieci TEN-T, ustalono jej nowy układ na terytorium państw członkowskich UE. Układ ten obejmuje sieć bazową, stanowiącą podstawę rozwoju sieci transportowej, na której mają koncentrować się działania unijne, w szczególności na odcinkach transgranicznych, brakujących ogniwach, połączeniach multimodalnych i najważniejszych wąskich gardłach oraz sieć kompleksową, zapewniającą dostępność i łączność wszystkich regionów Unii.
Projektowana modernizacja niesie ze sobą wielkie zmiany dla układu komunikacyjnego Czarnej Wody. W jej zakres wchodzić mają m.in.: budowa wiaduktu bezkolizyjnego w ciągu ul. Mickiewicza (tory zostają na obecnym poziomie, pod nimi tunel dla ruchu kołowego i pieszego), przebudowa wiaduktu nad rzeką i ul. Okrężną, budowa peronów na wysokości stadionu, dodatkowe 4 tory dla obsługi łącznicy linii 203 ( Tczew-Chojnice) i 201 ( Bydgoszcz-Gdynia), likwidacja przejazdu na ul. Szyszkowiec oraz elektryfikacja. Podczas spotkania pracownicy Urzędu wskazywali na lokalne uwarunkowania, rozwiązania korzystniejsze dla społeczności i apelowali o prowadzenie procesu projektowego w taki sposób, aby zminimalizować uciążliwości dla mieszkańców na każdym etapie potencjalnej inwestycji.
Ministerstwo Infrastruktury, które nadzoruje Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe S.A przewiduje realizację projektu na lata 2025-2027.