• Skip to main content
  • Przejdź do stopki
  • Przejdz do nawigacji

Czarna Woda - Urząd Miejski

Oficjalny Serwis Urzędu Miejskiego

  • Gmina
  • Urząd
  • Biznes
  • Turystyka
  • Projekty dofinansowane
  • Kontakt
Biuletyn Informacji PublicznejePuap2e-UrządMapa Gminy Czarna WodaPolski · English · Deutsch

OGŁOSZENIE O PRZETARGU

14 maja 2010 by UM Czarna Woda

Udostępnij ten wpis.

  • Facebook
  • Tweeter
  • LinkedIn

Burmistrz Miasta Czarna Woda
ogłasza przetarg nieograniczony na zadanie:
Udzielenie Gminie Czarna Woda kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010 roku w wysokości 1.100.000 zł
Numer ogłoszenia: 124259 – 2010; data zamieszczenia: 14.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Czarna Woda , ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, woj. pomorskie, tel. 058 5878855 w. 38, faks 058 5878801.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarna-woda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Czarna Woda kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010 roku w wysokości 1.100.000 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie Gminie Czarna Woda kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010 roku w wysokości 1.100.000 zł, zgodnie z Uchwałą Nr XXIV/221/10 Rady Gminy w Czarnej Wodzie z dnia 22 kwietnia 2010r. w sprawie zaciągnięcia kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010 roku.
1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 1.100.000 zł (słownie zł: jeden milion sto tysięcy) na warunkach określonych w umowie kredytowej.
2) Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010 roku, zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240).
3) kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do 30 listopada 2017 roku.
4) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej.
5) Wykonawca dokona uruchomienia kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego.
6) Wykonawca uruchomi środki kredytu bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu.
7) termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2010 r.
8) wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej.
9) kwota wykorzystanego kredytu oprocentowana będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustalonej na podstawie złożonej oferty.
10) zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 1 – miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty.
11) odsetki naliczane będą na bazie 365 dni w roku, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych.
12) o wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 25 dnia tego miesiąca.
13) marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania
14) odsetki od wykorzystanego kredytu (od kwoty pozostałej do spłacenia) będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego , przy czym:
a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego;
b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu;
15) w momencie uruchomienia kredytu Wykonawca pobierze prowizję w wysokości ..% (wysokość zadeklarowana w ofercie) kwoty 1.100.000 zł, nie wyższej jednak niż 3.000 zł.
16) pobrana prowizja nie podlega zwrotowi.
17) Zamawiający może dokonać zmiany terminu spłaty kredytu (wcześniejsza spłata raty kredytu lub późniejsza spłata raty kredytu) bez ponoszenia dodatkowych kosztów – z tytułu prowizji, opłat i odsetek – na podstawie pisemnego powiadomienia Wykonawcy najpóźniej na 30 dni przed zamierzonym terminem spłaty, przy czym wydłużenie okresu kredytowania poza termin umowy – 30 listopada 2017 r. może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę.
18) w przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu lub wydłużenia terminu spłaty części kredytu strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.
19) wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
20) Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem opłat i prowizji, które będą ustalone w umowie.
21) kredyt zostanie spłacony do 30 listopada 2017 roku.
22) spłata kredytu nastąpi zgodnie z harmonogramem.
a) HARMONOGRAM SPŁAT KREDYTU – tabela została zamieszczona w p-kcie 3a SIWZ.
1) jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w dniu roboczym poprzedzającym termin określony w umowie kredytu.
2) spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób:
– weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową
3) dokumentację związaną z prawnym zabezpieczeniem stanowią:
– weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową,
b) Wymagania dotyczące kredytu:
Termin postawienia do dyspozycji środków finansowych:
przelew na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Skórczu o numerze 92 8342 0009 4003 2001 2000 0001 na podstawie złożonego wniosku przez Zamawiającego.
c) Wykonawca w swojej ofercie zobowiązany jest podać:
1) marżę ryzyka, która doliczona będzie do stawki WIBOR 1M z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki,
2) jednorazową prowizję bankową nie wyższą niż 3.000 zł,
3) inne koszty związane z uruchomieniem i obsługą kredytu.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zmawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
    • O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
      Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców prowadzona będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawców. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki, Wykonawca spełnił.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czarna-woda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Czarnej Wodzie ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Czarnej Wodzie ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Czarna Woda, dnia 14-05-2010r.
Burmistrz Miasta
Jan Grzonka
Załączniki do pobrania:
  1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia,
  2. sprawozdanie Rb-27S za 2008 rok,
  3. sprawozdanie Rb-28S za 2008 rok,
  4. sprawozdanie Rb-NDS za 2008 rok,
  5. sprawozdanie Rb-N za 2008 rok,
  6. sprawozdanie Rb-Z za 2008 rok,
  7. sprawozdanie Rb-27S za 2009 rok,
  8. sprawozdanie Rb-28S za 2009 rok,
  9. sprawozdanie Rb-NDS za 2009 rok,
  10. sprawozdanie Rb-N za 2009 rok,
  11. sprawozdanie Rb-Z za 2009 rok,
  12. budżet Gminy Czarna Woda na 2010 rok,
  13. Informacja o wykonaniu budżetu za 2009 rok,
  14. opinię RIO w Gdańsku w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognozy długu publicznego Gminy Czarna Woda na 2010
  15. opinię RIO w Gdańsku o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Czarna Woda za 2009 rok,
  16. uchwałę Rady Miejskiej w Czarnej Wodzie w sprawie zaciągnięcia kredytu na kwotę 1.100.000 zł,
  17. informacja o zobowiązaniach – kredyty i pożyczki Gminy Czarna Woda wg stanu na dzień 01.05.2010 r.,
  18. opinia RIO o możliwości spłaty kredytu w kwocie 1.100.000 zł.

Odpowiedź na pytanie 1

Dotyczy:

przetargu pn:Udzielenie Gminie Czarna Woda kredytu na realiz ację zadań inwestycyjnych w 2010 roku w wysokości 1.100.000 zł
Numer ogłoszenia: 124259 – 2010; data zamieszczenia: 14.05.2010

W trakcie postępowania przetargowego do zamawiajacego wpłynęło pismo następującej treści:

„W związku z zamiarem przystąpienia naszego Banku do przetargu na udzielenie kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010r. w wysokości 1.100.000 zł prosimy o udostępnienie następujących dokumentów na stronie przetargu:

REGON, NIP

Rb-Z – ostatnie kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań samorządu

Rb-NDS – ostatnie kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie samorządu

Rb-N – ostatnie kwartalne sprawozdanie o stanie należności samorządu”

W odpowiedzi na zapytanie, uzupełniam dokumenty dotyczące postępowania przetargowego ZP-PN-341/08/10 udostępniamy:

Nr NIP Gminy Czarna Woda: 592-10-02-479

Nr REGON Gminy Czarna Woda: 191675617

oraz w załączeniu:

Rb-Z – ostatnie kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań samorządu

Rb-NDS – ostatnie kwartalne sprawozdanie o nadwyżce deficycie samorządu

Rb-N – ostatnie kwartalne sprawozdanie o stanie należności samorządu.

Czarna Woda 2010.05.19

Odpowiedź na pytanie 2

 Bank zainteresowany przetargiem na udzielenie kredytu zadał pytanie:

 “zapytanie w sprawie SIWZ ZP-PN/341/08/10 – udzielenie Gminie Czarna Woda kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010r. w wysokości 1.100.000,00zł

 W związku z pobraną Specyfikacją Istotnych warunków Zamówienia ZP-PN/341/08/10 Gminy Czarna Woda na udzielenie i obsługę kredytu na w/w zadanie Bank zwraca się z prośbą o następujące wyjaśnienia:1) Prosimy o załączenie prognozy spłaty długu na okres kredytowania”

 w odpowiedzi na zapytanie, uzupełniam dokumenty dotyczące postępowania przetargowego ZP-PN-341/08/10:

informację o sytuacji finansowej jednostki samorządu terytorialnego w 2010 roku Gminy Czarna Woda, stanowiącą podstawę wydania przez RIO w Gdańsku opinii o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu.

 Plik do pobrania:

 Informacja o sytuacji finansowej

 

Czarna Woda 2010.05.21

Odpowiedź na pytanie 3

Bank zainteresowany przetargiem na udzielenie kredytu zadał pytanie:

W związku z zamiarem przystąpienia naszego Banku do przetargu na udzielenie kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010 r. w wysokości 1.100.000zł zwracamy się z zapytaniem:

  1. czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie „Oświadczenia o poddaniu się egzekucji” na druku bankowym jako załącznik do umowy o udzielenie kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010r.

  2. czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie deklaracji wekslowej na druku bankowym jako załącznik do umowy o udzielenie kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010r.

  3. czy Zamawiający wyraża zgodę na zmiany w zał. 4 do SIWZ (projekt umowy) polegającej na dopisaniu zmiany treści par.5 po wyrazach „liczonego zgodnie” wyrazu „z regulacjami banku” zamiast treści „liczonego zgodnie z uchwałą Zarządu Banku nr …… z dnia …..roku”

  4. czy Zamawiający wyraża zgodę na zmiany w zał. 4 do SIWZ (projekt umowy) polegającej na dodaniu w par. 7 ust.2 po wyrazach „na rachunek kredytowy Banku” wyrazu „o numerze …………………..”.

     

w odpowiedzi na zapytania, udzielam następujących odpowiedzi:

ad. 1 – w §1 ust.4 projektu umowy jest zapis “ postawienie do dyspozycji kwoty kredytu nastąpi po ustanowieniu przez Kredytobiorcę zabezpieczenia w formie przedstawienia weksla in dlanco wraz z deklaracją wekslową”, zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie „Oświadczenia o poddaniu się egzekucji” na druku bankowym jako załącznik do umowy o udzielenie kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010r.

ad. 2 – zamawiający wyraża zgodę na podpisanie deklaracji wekslowej na druku bankowym jako załącznik do umowy o udzielenie kredytu na realizację zadań inwestycyjnych w 2010r.

Ad 3 – zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści par. 5 poprzez dopisanie po wyrazach „liczonego zgodnie” wyrazu „z regulacjami banku” zamiast treści „liczonego zgodnie z uchwałą Zarządu Banku nr …… z dnia …..roku”

ad 4 – Zamawiający wyraża zgodę na dodanie w par. 7 ust.2 po wyrazach „na rachunek kredytowy Banku” wyrazu „o numerze …………………..”.

Czarna Woda 2010.05.26

 

W kategorii:Archiwum

Footer

Czarna Woda - Herb

Adres:

Urząd Miejski w Czarnej Wodzie
83-262 Czarna Woda
ul. Mickiewicza 7

Godziny otwarcia

poniedziałki:
8:00 - 16:00
od wtorku do piątku:
7:15 - 15:15

Telefony (+48):

58 587 88 50
58 587 88 55
58 587 89 13
58 587 89 33

Napisz do nas:

Email: urzad@czarna-woda.pl
Fax: 58 587 88 01

Nr konta bankowego

BS SKÓRCZ 65 8342 0009 4003 2001 2000 0002

Urząd Miejski w Czarnej Wodzie · Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 · Deklaracja dostępności / Polityka prywatności · Strona archiwalna

    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
    • O Gminie
      • Aktualności
      • Informacje o gminie
      • Kalendarium Czarnej Wody
      • Biuletyn Informacyjny
      • Plan gminy
      • Kontakt
      • Zdjęcie satelitarne
      • Dla inwestorów
      • Przetargi
      • Podatki i opłaty lokalne
      • Jak załatwić sprawę?
      • Zamierzenia i plany
      • Środowisko
      • Inwestycje
      • Azbest
    • Projekty dofinansowane
      • BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO
      • POWER 2014-2020: „Pomorscy Partnerzy e-Rozwoju”
      • POPC: „Starogardzki Orange Światłowód”
      • RPO WP 2014-2020: „DOBRA EDUKACJA”
      • PROW 2014-2020
      • Projekt powszechnej nauki pływania „Umiem pływać”
    • Kultura
      • Imprezy kulturalne
      • Kalendarz Imprez Kultura
      • Biblioteka
      • Wystawa Przyrody
      • Wystawa – Ślady Historii
      • Galeria Ostoja
      • Chór „Cor Matris”
      • Klub Emerytów
    • Sport
      • Kalendarz Imprez Sport
      • KS WDA Czarna Woda
      • Koło PZW Czarna Woda
      • Kluby sportowe
      • Brydż
      • Siłownia
      • Basen
    • Turystyka
      • Kalendarz imprez
      • Szlaki wodne
      • Szlaki turystyczne
      • Oferta turystyczna
      • Noclegi
      • Zawody w grillowaniu
      • Wypożyczalnie kajaków
      • Rozkład jazdy PKP
      • Rozkład jazdy PKS
      • Odległości
    • Adresy
      • Adresy i telefony alarmowe
      • Adresy internetowe
      • Adresy lokalne
      • Wizytówki firm
      • Firmy i instytucje
      • Wyszukiwarka ofert pracy z regionu
      • Gastronomia
    • Fotogaleria
    • Spis rolny 2020