Czarna Woda, dnia 30 czerwca 2018 r.
ZP.PN.271.11.2018
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”.
W Y J A Ś N I E N I E
treści SIWZ
Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”.
Zapytanie nr 1:
Zgodnie z Rozdziałem 8 p-kt 16 SIWZ zwracamy się o wyjaśnienia. Dot. nr referencyjny : ZP.PN.271.11.2018
PYTANIE NR 1
SIWZ, Rozdział 3, pkt 3, str. 2/26
Czy zamawiający dopuszcza zatrudnienie na umowę zlecenie pracowników w sytuacjach losowych? (na zastępstwo pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, na czas określony, np. na czas choroby itp.)
Odpowiedź :
Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na umowę zlecenie pracowników w sytuacjach losowych.
PYTANIE NR 2
SIWZ, Rozdział 16, pkt 1, str. 24/26
Wykonawca wnosi, aby zamawiający w celu obniżenia kosztów związanych z wykonywaniem usług wynikających z zamówienia obniżył wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Odpowiedź :
Zamawiający obniża wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 6%.
PYTANIE NR 3
Załącznik nr 1 do SIWZ, I pkt 1, str. 1
W związku z tym, że katalog odpadów zmieszanych nie jest „zamknięty” prosimy o potwierdzenie, że do odpadów zmieszanych należy zaliczyć również odzież i tekstylia.
Odpowiedź :
Zamawiający potwierdza zaliczenie odzieży i tekstyliów do katalogu odpadów zmieszanych.
PYTANIE NR 4
Załącznik nr 1 do SIWZ, II pkt 1, str. 2
Prosimy o potwierdzenie, że intencją zamawiającego w przedmiocie zamówienia jest transport i zagospodarowanie całej masy odpadów komunalnych zbieranych selektywnie i nieselektywnie ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Czarna Woda, a do wysokości zadeklarowanej z nieruchomości niezamieszkałych.
Odpowiedź :
W przypadku nieruchomości zamieszkałych i domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-letniskowe jest to cała masa odpadów komunalnych, natomiast w przypadku nieruchomości niezamieszkałych tylko zadeklarowana ilość.
PYTANIE NR 5
Załącznik nr 1 do SIWZ, II pkt 4, ppkt 6
Wykonawca prosi o wykreślenie ppkt-u 6 z uwagi na fakt, że w SIWZ, Rozdział 5, pkt 4, ppkt 2)f) zamawiający wymaga, aby pojazdy były wyposażone w urządzenia rejestrujące tylko położenie pojazdu, miejsca postoju i miejsca wyładunku.
Odpowiedź :
Zamawiający wykreśla w Załączniku nr 1 do SIWZ w Rozdziale II pkt 4 ppkt 6.
PYTANIE NR 6
Załącznik nr 1 do SIWZ, V p-kt 2, ppkt 3, str. 7
Wykonawca prosi o wyjaśnienie jaka jest intencja w/w zapisu zamawiającego?
a) Czy wykonawca jest zobowiązany zostawić worek odbierając odpady z nieruchomości zamieszkałej jeżeli ich ilość sporadycznie przekracza pojemność pojemnika i właściciel składuje je we własnym worku?
b) Czy wykonawca ma obowiązek wyposażać w worki nieruchomości letniskowe? Jeżeli tak to czy na wszystkie frakcje odpadów oraz jak zamawiający proponuje wyposażenie w worki przed pierwszym odbiorem?
Odpowiedź :
a) Tak, Wykonawca jest zobowiązany zostawić worek odbierając odpady z nieruchomości zamieszkałej, jeżeli ich ilość sporadycznie przekracza pojemność pojemnika i właściciel składuje je we własnym worku;
b) Zamawiający zmienia zapis Załącznika nr 1 do SIWZ, V p-kt 2, ppkt 3 na następujący:
„3)Wykonawca po wykonaniu usługi odbioru odpadów zobowiązany jest do ustawienia opróżnionego pojemnika, kontenera w miejsce jego poprzedniej lokalizacji. W przypadku odebrania odpadów w workach od właścicieli nieruchomości zamieszkałych Wykonawca zobowiązany jest zostawić ilość worków adekwatną do odebranych odpadów”.
PYTANIE NR 7
Załącznik nr 1 do SIWZ, V pkt 3, ppkt 2, str. 9
Czy wykonawca ma wyposażać w pojemniki nieruchomości niezamieszkałe oraz kosze uliczne w miejscach publicznych?
Odpowiedź :
Nieruchomości niezamieszkałe, gdy będzie taka potrzeba, Wykonawca wyposaża w pojemniki na podstawie odrębnej umowy dzierżawy z właścicielem nieruchomości. Kosz uliczny jest już sam w sobie pojemnikiem i nie powstaje potrzeba, aby go wyposażać dodatkowo w pojemnik.
PYTANIE NR 8
Załącznik nr do SIWZ, V pkt 4, ppkt 4, str. 10
a) Wykonawca wnosi, aby odbiór odpadów z nieruchomości wielolokalowej mógł być wykonywany w cyklu tygodniowym z przesunięciem jednego dnia.
b) Wykonawca wnosi, aby odbiór odpadów przypadający w dzień ustawowo wolny od pracy mógł nastąpić dzień przed lub dzień po dniu ustawowo wolnym od pracy.
Odpowiedź :
a) Wniosek oddalono,
b) W przypadku, gdy odbiór odpadów komunalnych przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający nie dopuszcza odbioru odpadów komunalnych w dniu poprzedzającym dzień ustawowo wolny od pracy.
PYTANIE NR 9
Załącznik nr 1 do SIWZ, V pkt 6, ppkt 1 i Załącznik nr 9 do SIWZ, §7, pkt 1, ppkt 5
a) Wykonawca prosi o wykreślenie zapisu „ilości i rodzaje odpadów komunalnych przyjętych w PSZOK”, gdyż nie jest operatorem PSZOK-u.
b) Prosimy o zmianę punktu. Wykonawca nie jest wstanie spełnić wymogu comiesięcznego przedkładania procentowych ilości odzyskanych odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy Czarna Woda, gdyż RIPOK takie dane ma obowiązek podawać 1 raz na pół roku.
Odpowiedź :
Zamawiający wykreśla w Załączniku nr 1 do SIWZ z Rozdziału V pkt 6 ppkt 1 i w Załączniku nr 9 do SIWZ w §7 pkt 1 ppkt 5.
PYTANIE NR 10
Załącznik nr 9 do SIWZ, §7, pkt 8, str. 8
Czy zamawiający dopuszcza kserokopię kart przekazania odpadów?
Odpowiedź :
Zamawiający dopuszcza kserokopię kart przekazania odpadów.
PYTANIE NR 11
Załącznik nr 9 do SIWZ, §10, pkt 3 i §12 pkt 1, ppkt 13 i 14
Wykonawca prosi o wyjaśnienie dot. zapisu „prawidłowości rejestracji w systemach informatycznych wszystkich zdarzeń związanych z odbiorem i transportem odpadów”. Jakie systemy informatyczne zamawiający przewiduje? Jakie dane należy wprowadzać do systemu itp.?
Odpowiedź :
Zamawiający wykreśla zdanie „prawidłowość rejestracji w Systemach Informatycznych wszystkich zdarzeń związanych z odbiorem i transportem odpadów” w Załączniku nr 9 do SIWZ w §10 pkt 3 tiret czwarty oraz w Załączniku nr 9 do SIWZ w §12 pkt 1 ppkt 13 i 14.
PYTANIE NR 12
Załącznik nr 9 do SIWZ, §12, pkt 1, ppkt 4, str. 13
Wykonawca informuje, że świadcząc obecnie usługi harmonogramy dostarcza w sposób zwyczajowo przyjęty bez konieczności kwitowania odbioru. Pracownicy odbierający odpady dostarczają harmonogramy w zafoliowanych woreczkach zawieszając na ogrodzeniu, wrzucając do skrzynki pocztowej (jeżeli nieruchomość ją posiada), zawieszają na klamkach drzwi jeżeli jest dostęp do nieruchomości. Poza tym harmonogramy dostępne są na stronie internetowej wykonawcy. Prosimy o wykreślenie tego punktu.
Odpowiedź :
Zamawiający wykreśla w Załączniku nr 9 do SIWZ w §12 pkt 1 ppkt 4.
PYTANIE NR 13
Załącznik nr 9 do SIWZ, §12, pkt 1, ppkt 25, str. 15
Wykonawca stwierdza, że zamawiający nie określił terminu składania dokumentów rozliczeniowych wobec tego prosimy o wykreślenie tego punktu.
Odpowiedź :
ODP: Zamawiający wprowadza zmianę w Załączniku nr 1 do SIWZ, w Rozdziale V pkt 6 pkt 1 na następujący:
„1) Przez cały okres trwania umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne z odbioru odpadów komunalnych (wraz z fakturą) w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, następującego po upływie miesiąca, którego dotyczy ten raport. Raport miesięczny powinien zawierać informacje o:
- okresie, za który Raport jest składany;
- osobie sporządzającej Raport;
- ilości i rodzaju odpadów komunalnych [Mg] dostarczonych do RIPOK i innych zakładów, z potwierdzeniem dokonania odbioru tych odpadów;
- ilości i rodzaju odpadów [Mg] z podziałem na frakcje odebranych podczas zbiórki objazdowej;
- ilości i rodzaju odpadów komunalnych przyjętych w PSZOK;
- adresach nieruchomości, z których zostały odebrane odpady budowlano-rozbiórkowe oraz remontowe wraz z ich ilością i rodzajem;
- przedstawiona w procentach ilość odzyskanych odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Czarna Woda.”
PYTANIE NR 14
Załącznik nr 9 do SIWZ, §12, pkt 1, ppkt 26, str. 15
Wykonawca prosi o wykreślenie lub modyfikację w/w punktu, gdyż jego realizacja jest niemożliwa (nie jest fizycznie możliwe zabranie jednego dnia wszystkich pojemników, gdyż nie do wszystkich jest umożliwiony dostęp – pojemniki są wystawiane).
Odpowiedź :
Zamawiający zmienia zapis Załącznika nr 9 do SIWZ w §12 pkt 1 ppkt 26 na następujący:
„26) za nieusunięcie pojemników po zakończeniu umowy do wcześniej ustalonego terminu z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 10 zł za każdy pojemnik, za każdy dzień zwłoki”.
PYTANIE NR 15
Załącznik nr 9 do SIWZ, §12
Wykonawca wnosi o przeanalizowanie zapisów §12, gdzie wysokość kar jest zdaniem wykonawcy niewspółmierna wysoka.
Odpowiedź :
Zamawiający po przeprowadzeniu analizy kar nie wprowadza zmian w Załączniku nr 9 w §12.
Zapytanie nr 2:
dotyczy: Postępowanie nr ZP.PN.271.11.2018. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda
Nawiązując do ogłoszonego przetargu zwracam się z następującymi pytaniami:
- Mając na uwadze rozdział IV pkt 1 ppkt 5 Załącznika nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia omawianego przetargu składam zapytanie jak Zamawiający rozumie udostępnienie narzędzia nawigacyjnego? Czy Zamawiający wymaga stałego, bądź chwilowego dostępu do oprogramowania GPS i wglądu do archiwalnej, bądź bieżącej pozycji pojazdów na swoim stanowisku komputerowym? Jeśli tak to proszę o wskazanie ilości stanowisk komputerowych Zamawiającego przewidzianych do objęcia oprogramowaniem.
Odpowiedź :
Zamawiający wymaga od Wykonawcy takiego oprogramowania GPS, z którego w razie jakichkolwiek zdarzeń losowych można by wyeksportować dane nt. pozycji pojazdu w chwili zdarzenia.
- Zgodnie z zapisem rozdziału V pkt. 2 pkkt. 2 Załącznika nr 1 do SIWZ: „(…) Usłudze podlega odbiór odpadów komunalnych znajdujących się z pojemnikach i w ilościach zadeklarowanych w deklaracji.” Proszę o określenie czy Wykonawca ma obowiązek odebranie odpadów z pojemników, kontenerów i worków udostępnionych do odbioru w MGO w każdej ilości, czy obowiązują ograniczenia ilościowe zadeklarowane w deklaracji, a jeśli tak to proszę o wskazanie ilości?
Odpowiedź :
W przypadku nieruchomości zamieszkałych i domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-letniskowe jest to cała masa odpadów komunalnych, natomiast w przypadku nieruchomości niezamieszkałych tylko zadeklarowana ilość odpadów, która jest niepoliczalna oraz zależna od wyboru dokonanego przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej.
Burmistrz Czarnej Wody
Arkadiusz Gliniecki