W dniach 21-24 października odbyła się okrągła jubileuszowa edycja najsłynniejszych targów turystycznych w Polsce. Po raz drugi z rzędu na najważniejszej tego rodzaju imprezie promocyjnej w naszym kraju zaprezentowało się Kociewie. I po raz drugi z rzędu promocja ta miała niezwykły, niezapomniany dla wielu odwiedzających charakter.
Rok temu podczas XIX Tour SalonLokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE w wyjątkowy sposób zachęcała do odwiedzenia Naszego Regionu (wydawnictwo papeteryjne „Zaproszenie na Kociewie”) oraz polecała niebanalną podróż wzdłuż i wszerz „Łagodnej Krainy” w zaskakujących przedziałach składu kolejowego (wydawnictwo „Express na Kociewie”). A że to była pierwsza taka wizyta Kociewia w Poznaniu, to żartobliwym hasłem na stoiskowym fryzie było „New! Nowość!”.
Jak się okazało te wszystkie działania nie przeszły bez echa, lecz przeciwnie, właśnie odbiły się przemiłym echem podczas minionych dni – lecz o tym za chwilę.
Dlaczego niezwykły LOT „nad”? Całe targowe stoisko 2009 województwa pomorskiego górowało nad wszystkimi innymi wystawcami. Dziewięciometrowej wysokości latarnia morska ściągała ze wszystkich stron zagubionych klientów krążących po rozległym pawilonie wystawienniczym. Wokół niej w idealnym kręgu stały podświetlane pylony. Jeden z nich należał do Kociewia. Dlaczego niezwykły LOT „na”? Tak jak latarnia wyróżniała się z daleka, tak z bliska wyróżniało się stoisko kociewskie. Jako jedyne z całego okręgu skupiało wzrok nie fotografiami, lecz niezwykłą, krzykliwą w kolorze, a kaligraficzną w treści wizualizacją. Wszystko
w promocji przygotowanej przez LOT KOCIEWIE tworzyło zgrabną, zunifikowaną całość – wszak wszystko było pod purpuroworóżowym znakiem „Unique Menu”. Świecący pylon, przed nim pracownicy w stylizowanych koszulkach, a na ladzie mnóstwo wyjątkowego kociewskiego jadłospisu. Całość prezentacji odniosła wielki sukces. Wybrana kolorystyka trafiła w gusta przechodzących klientów – zwabieni podchodzili bliżej. Podczas spotkania z pracownikami Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej wielokrotnie zachwycali się materiałami będącymi do ich dyspozycji. Dodatkiem do wspomnianego jadłospisu, był folder z rycerzem „Kociewie zaprasza” i ulotki „Żeglugi Wiślanej”( laureata konkursu PROT na pomorski produkt turystyczny). Swoją premierę miała także nowa pozycja w wachlarzu publikacji made in LOT – „Kociewie na 4 kopyta”, czyli kompleksowy przewodnik po ośrodkach rekreacji konnej w regionie. W obecności ministerialnych władz polskiej turystyki całość projektu (min. broszurę, stronę internetową, wyznaczane szlaki konne) przedstawił dyrektor biura LOT, Piotr Kończewski.
XX Międzynarodowe Targi Poznańskie Tour Salon przeszły do historii. Dla Kociewia przeszły pod znakiem wspomnień zachwytów nad jego promocją. Wiele osób wyrażało swoje entuzjastyczne emocje wobec wyjątkowo prezentujących się t-shirtów (niektórzy z wielką ochotą chcieli je pozyskać). Minął rok, a na stoisko „Łagodnej Krainy” powróciły osoby, które pamiętały „Express po Kociewiu” i nie mogły wyjść z podziwu nad kolejnym „smakowitym” pomysłem wydawniczym. Kociewie docenione zostało niezwykłymi słowami pochwały wygłoszonymi przez wykładowczynię jednej z poznańskich uczelni: „Dla tej jednej małej rzeczy („Unique Menu”), warto było być na całych tych kilkudniowych targach”.
Kociewie i jego Lokalna Organizacja Turystyczna czują się zaszczyceni, ale i już zobowiązani, by sprostać oczekiwaniom XXI Tour Salon 2010.
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej